Många saker behöver bytas ut när man själv eller företaget växer: kläder och kontor är några exempel. Men hur funkar det egentligen med ett CRM-system? Lugn – det växer med dig och kollegorna!

Det finns en vanlig myt om att små företag inte behöver ett CRM-system. Och eftersom Jennie redan har slagit hål på den i ett tidigare inlägg nöjer jag mig helt enkelt med att här konstatera att både små och stora företag kan arbeta med CRM-system. Inget företag är för litet eller för stort!

Men då kommer nästa fråga: kräver företag olika CRM-system beroende på storlek?

En eller flera hundra användare – det kvittar

Jag kan givetvis bara tala för Lundalogik, men hos oss spelar det i alla fall ingen roll hur stort ditt företag är. Vi har företag med bara en användare i Lime CRM och andra med flera hundra! Men alla våra kunder har en gemensam nämnare: de vill ge riktigt grym kundvård. Och om du vill kan läsa om några av dem här.

Så hur funkar det i praktiken då? Hur kan samma system används av antingen bara en enda person eller av flera hundra? Jo, ditt företag betalar helt enkelt per användare varje månad. Sen är det bara att lägga till fler användare efter hand som ni växer. Lätt som en plätt, eller hur? På det sättet betalar ni inte för mer än ni behöver och kan skala upp systemet när det passar er.

Nya behov? Det löser vi!

Nu kanske du undrar om det är “one size fits all” som gäller? Nej, snarare tvärtom: Lime CRM är anpassningsbart ut i fingerspetsarna. Det gör att du och kollegorna alltid kan ha ett system som möter era behov, oavsett hur stora ni är – eller vilken bransch ni tillhör.

Psst! Läs mer om våra branschlösningar här: sälj, helpdesk & support, wholesale, konsult, energi, VA & fiber, fastighet, bygg, medlem & utbildning och maskin & instrument.

Men grunden innehåller så klart allt det du förväntar dig av ett CRM-system: kontakter, att göra-uppgifter, historik, ärendehantering och affärer m.m. Så ni kanske inte ens behöver anpassa något! Men om det skulle uppstå något specialbehov i takt med att företaget växer löser vi det. Vi har gjort kopplingar och integrationer till det mesta under de senaste 25 åren och kan det här med CRM.

Och nej, prislappen springer inte iväg

Nu kanske du tror att den här flexibiliteten kräver en massa dyra konsulttimmar. Det gör den inte: vill du ha lite anpassningar så anpassar vi bara priset lite grann. Vissa av våra kopplingar och integrationer kostar en slant och några konsulttimmar brukar behövas för att ditt företag ska få en riktigt grym lösning. Men vissa av dem är helt gratis! Dessutom kan du och kollegorna göra en hel del justeringar själva i det superenkla admingränssnittet (t.ex. ändra verktygsraden).

Om du fortfarande känner dig osäker på vilka möjligheter ditt företag har att växa med Lime CRM, är du givetvis välkommen att kontakta oss så berättar vi mer. Sedan är det bara att växa på och bli en riktig kundmagnet!