Om du har använt Lime ett tag kanske du känner vardagslunken komma krypande. Men hur lämnar man gamla hjulspår och hittar ny inspiration? Du kör in i okänd terräng – och tro det eller ej men dina kunder kommer att tacka dig för det!

Att arbeta med CRM är något av en trestegsraket: du måste först få ordning och reda på all kundinformation för att sedan kunna effektivisera ditt arbete och slutligen bli en kundmagnet genom att leverera extraordinär kundvård. Och visst hjälper ett CRM-system dig en bra bit på vägen: det samlar all information på ett ställe och underlättar för dig genom en massa smarta funktioner.

Men efter ett tag är det lätt att man faller in i slentrianmässiga beteenden. Kanske använder du samma funktioner varje dag, trots att det är flera månader eller år sedan ditt företag började med Lime? Då är det läge att lämna de gamla hjulspåren och vara lite nyfiken. Åtminstone om du vill få ut maximal nytta från ditt system – både tekniken och behoven förändras ju!

Bästa möjliga kundvård kräver bästa möjliga metoder

För att kunna ge kundvård i världsklass behöver ditt CRM-system vara anpassat efter dina behov. Därför jobbar vi kontinuerligt med förbättringar och nya funktioner: tidigare i år gjorde vi till exempel flera uppdateringar i vår webbklient för Lime CRM. Men de gör ju ingen nytta om du använder samma funktioner som du brukar, eller hur? Så håll öron och ögon öppna efter tekniska uppdateringar för att få bästa möjliga funktionalitet.

För att få ut maximal nytta från ditt CRM-system behöver du även revidera dina egna behov. Kanske behöver du nya integrationer? Eller har någon funktion rent av blivit onödig för dig? Saker och ting ändrar sig runt omkring dig – och påverkar därmed vad du behöver av ditt CRM-system.

3 tips för att komma ur vardagslunken

Så hur går man tillväga för att hålla både sitt CRM-system och sina behov uppdaterade? Här kommer tre snabba tips på vad du kan göra:

  • Se över din verktygsrad
    Kanske har du redan fått detta råd, men det är viktigt! Ta bort knappar som du aldrig trycker på och skapa nya genvägar för saker som du gör varje dag. Ett enkelt, men ändå effektivt, sätt att se till så att du får ut maximal nytta av ditt CRM-system.
  • Leta efter nya “hacks”
    Vi vågar nästan lova att du inte känner till alla funktioner i våra CRM-system. Därför kan det vara en bra idé att ibland ta dig några minuter för att botanisera lite bland våra klipp på Youtube, i vår blogg eller i våra FAQs. Du kommer garanterat hitta något nytt “hack” som du kommer kunna använda.
  • Delta i ett webbinarium
    Ett annat alternativ är att låta ett av våra webbinarium kickstarta inspirationen. Vi anordnar webbinarier med många olika inriktningar: från arbetssätt till teknikaliteter. Säljknep, sätt att öka användandet, urval, vyer och mejlutskick – you name it!

Genom att lämna dina gamla hjulspår och köra ut i okänd terräng blir allt lite bättre. För när du ser till att allt är tipptopp och aktuellt blir inte bara ditt jobb roligare, utan du arbetar också mer effektivt och ännu smartare.

Och det är väl det som krävs för att varje dag leverera fantastisk kundvård och bli en kundmagnet? Det tror i alla fall vi på Lime!